Yves Saint Laurent - Död

image28

Skriver med stor sorg i hjärtat att en av tidernas största Modeskapare har gått bort. Yves Saint Laurent satte Paris på modekartan, han blev upptäckt av Dior vid 18-års ålder och fick ta över företaget  3 år senare efter Christian´s död 1957 ringa 21 år, han var chef över Dior i 5 år för att senare 1962 starta YSL. Jorden har förlorat en stor människa och fått en modeängel uppe i himlen, vila i frid Yves Saint Laurent.

Länk till artikeln på Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/sofismode/article2590911.ab



När Yves saint laurent tillkannagav sin avgång Januari 2002 gav han följande uttalande: "I have known fear and the terrors of solitude. I have known those fair-weather friends we call tranquilizers and drugs. I have known the prison of depression and the confinement of hospital. But one day, I was able to come through all of that, dazzled yet sober."



Claudia Schiffer i en bröllops klänning ifrån YSL 1997 efter Haute couture Spring/summer presentationen med Yves Saint Laurent.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Ja det är ju alltid tråkigt när folk dör, men samtidigt är det ofta först då som folk kommer sig för att hedra dem för deras otroliga arbetsinsatser! Gillar din kommentar mycket! Konstruktivt beröm, och utvecklande tankar kring promenaddelen. Endorfinsnacket har min idrottslärarmamma präntat i mig, så jag är med på det, men det tål att upprepas om och om igen! :)

2008-06-02 @ 23:47:20
URL: http://w2best.blogg.se
Postat av: Jonas

Såg en till kommentar från dig! Om jag ska sälja väskan så ska jag absolut hojta till dig! Jag rådiggar den jackan, kommer att användas hur mkt som helst i sommar...

2008-06-03 @ 00:02:24
URL: http://w2best.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







 Annonser

Gents.se

CoolStuff.se